سرپرست-لوژستیک-ولایت-ارزگان-به-سه-سال-حبس-محکوم-گردید

دادگاه ابتدایی مبارزه با جرایم سنگین کابل امروز محمد معصوم سرپرست لوژستیک ولایت ارزگان را به دلیل پولشویی به سه سال حبس تنفیذی و ۱۰۰ هزار افغانی جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش افغان نیوز: شیر آقا منیر قاضیدادگاه ابتدایی مبارزه با جرایم سنگین امروز در محکمه علنی گفت که محمد معصوم فرزند راز محمد سرپرست لوژستیک ولایت ارزگان به دلیل پولشویی محکوم به جزا شد.

آقا منیر افزود که محمد معصوم در حالیکه مقدار 261هزار و 200 دالر آمریکایی، 323 هزارافغانی،300هزار کلدار پاکستانی و 317 گرام طلا را همراه خود حمل میکرد در میدان هوایی حامد کرزی از سوی نیروهای کشفی دستگیر شده است.

قاضی این محکمه تاکید کرد که مقدار پول و طلایی که از نزد محمد معصوم به دست آمده مصادره میشود.

قاضی محمکه در نشست علنی امروز علاوه کرد که فرد بازداشت شده نتوانسته است که بگوید مقدار پول و طلایی که همراه خود حمل میکرد از کجا و از کدام منبع درآورده است.

آقای منیر افزود که محمد معصوم بعد از وظیفه رسمی خود به این مقدار پول دست رسی پیدا کرده است.

در همین حال مجیب الرحمن ادیب ثارنوال محمکه مبارزه با جراییم سنگین گفت که فرد متهم از ابتدای تحقیق تا حال حرف هایش ثابت نبوده است.

آقای ادیب علاوه کرد که محمد معصوم با نا امن خواندن ولایت ارزگان و مسکن گزینی در ولایت کابل، میخواهد محکمه را دور بزند.

ثارنوال محکمه میگوید که آقای محمد معصوم با 19هزار افغانی معاش و 20 هزار افغانی از درک زمین هایش چگونه میتواند این همه پول در آمد داشته باشد.

اما بهاوالدین بها وکیل مدافع محمد معصوم این حرف ها را اتهام به موکلش میداند و میگوید که تا هنوز ثارنوال محکمه نتوانسته علیه محمد معصوم اسناد موجه را در این زمنیه ارایه نماید.

آقای بها از تصمیم امروز محکمه راضی نیست و افزود که وکیلان محمد معصوم ثابت میکند که موکل اش بی گناه دستگیر و حبس شده است.

آقای بها علاوه کرد که موکل اش همزمان با وظیفه دولتی با سرمایه شخصی اش به خرید و فروش زمین، دوکان و تجارت موترمصروف بوده و پول برای خود پس انداز کرده است.

او میگوید پس انداز کردن پول جرم نیست و هر شهروند افغانستان میتواند از راه قانونی تجارت نماید و برای خود پول پس انداز کنند.

این در حالیست که این هفتمین محمکه علنی جرایم سنگین میباشد که خبرنگاران و فعالان مدنی در آن اشتراک میکنند.

 

 

 سرپرست لوژستیک ولایت ارزگان به سه سال حبس محکوم گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد